Ponedeljek - Petek8:00 - 16:00
LokacijaDunajska cesta 370, 1231 Ljubljana - Črnuče
E-Mailgorazd.struklec@arpa.si
Socialna omrežja

ZaposlitevZavod Republike Slovenije za zaposlovanje podaljšal javno povabilo za hitrejši vstop mladih na trg dela

Zavod RS za zaposlovanje je včeraj, 21. septembra 2023, objavil podaljšanje javnega povabila za hitrejši vstop mladih na trg dela. Povabilo se podaljša najdlje do 31. oktobra 2023, ko se izteče skrajni rok. Ponudba omogoča pridobitev mesečne subvencije v višini od 300,00 EUR do 420,00 EUR za zaposlitev brezposelnih, mlajših od 26 let.

Ponudba  se lahko odda na portalu za delodajalce, vse do porabe sredstev. Rok je omejen do 31. oktobra, ko se izteče skrajni rok. Pred prvo uporabo je potrebna registracija. Za pridobitev subvencije lahko kandidirajo vsi delodajalci, ki izpolnjujejo vse pogoje za prijavo, ki je natančneje opisana v javnem povabilu. Več informacij na povezavi.

Delovno razmerje je potrebno skleniti za nedoločen čas in zaposleno osebo ohraniti najmanj 18 mesecev brez prekinitve. Med drugim je potrebno na novo zaposlenemu zagotoviti mentorstvo. Mentor kot tudi novo zaposlena oseba, se morata usposabljati pri zunanjem izvajalcu minimalno 30 pedagoških ur, priporočeno je tudi pridobivanje digitalnih kompetenc.

https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6090-640x1053.jpg

Znesek mesečne subvencije se lahko dvigne za 70,00 EUR, če se mlade vključi v kolektivno prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje. Sorazmerno nižja mesečna subvencija se izplača za zaposlitev s krajšim tedenskim delovnim časom, ta pa je v skladu z ustrezno odločbo pristojnega organa.

Z možnostjo subvencioniranja zaposlitve mladih, želijo spodbujati zaposlovanje, zagotavljati mentorstvo, omogočati usposabljanje in izobraževanje, ter spodbujati dodatno pokojninsko zavarovanje.

Vir: Zavod RS za zaposlovanje

Novica: https://www.ess.gov.si/novica/javno-povabilo-hitrejsi-vstop-mladih-na-trg-dela-podaljsano-do-konca-oktobra/?utm_medium=email&utm_source=newsletter_473&utm_campaign=javno-povabilo-hitrejsi-vstop-mladih-na-trg-dela-podaljsano-do-konca-oktobra&utm_id=473

DrugoMinistrstvo za finance objavilo dodatna pojasnila o začasnem odlogu bančnih pojasnil

Po avgustovskih uničujočih poplavah in plazovih je vlada začela s pripravo ukrepov za odpravo posledic škode. Eden izmed ukrepov je tudi začasni odlog bančnih pojasnil. V ta namen so pripravili dodatna pojasnila. V tem članku izpostavljamo nekaj ključnih točk dodatnih pojasnil, na koncu članka pa posredujemo tudi vir informacije (Ministrstvo za finance), kjer je moč prebrati celoten dopis.

Začasni ukrep odloga bančnih posojil obravnava 21. poglavje Zakona o interventnih ukrepih za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov iz avgusta 2023. Ukrep zavezuje banke in hranilnice, vključno s podružnicami, ki imajo sedež v Sloveniji, da kreditojemalcu, ki je utrpel škodo zaradi posledic poplav ali plazov najmanj v višini 10.000,00 EUR oziroma, če je kreditojemalec gospodarska družba najmanj v višini 100.000,00 EUR, odobrijo odlog plačila obveznosti iz kreditne pogodbe za obdobje 12 mesecev, če posamezna obveznost iz kreditne pogodbe, za katero kreditojemalec zahteva odlog plačila, do 31. julija 2023 še ni zapadla v plačilo.

Ukrep je namenjen:

  • gospodarskim družbam s sedežem v Sloveniji, ki so utrpele škodo v višini najmanj 100.000,00 EUR;
  • zadrugam, društvom, zavodom, ustanovam, fizičnim osebam, ki zaposlujejo delavce, ali samozaposlenim osebam s sedežem oziroma stalnim prebivališčem v Sloveniji, ki so utrpele škodo v višini najmanj 10.000,00 EUR;
  • nosilcem kmetijskega gospodarstva ali nosilcem dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ki so utrpeli škodo v višini najmanj 10.000,00 EUR;
  • fizičnim osebam z državljanstvom Slovenije in stalnim prebivališčem v Sloveniji, ki so utrpele škodo v višini najmanj 10.000,00 EUR.
https://arpa.si/wp-content/uploads/2023/09/Black-and-White-Photo-centric-Accounting-QR-Code-Business-Card-640x366.png

Odlog plačila obveznosti iz kreditne pogodbe pomeni prekinitev zapadlosti vseh obveznosti po kreditni pogodbi do izteka obdobja odloga. Končni datum zapadlosti kreditne pogodbe se podaljša za čas trajanja odloga plačila, enako se podaljša zapadlost pogodbe, ki služi kot zavarovanje pogodbe. Po izteku obdobja odloga plačila prvi odloženi obrok zapade v plačilo 12 mesecev kasneje, kot je bilo dogovorjeno v prvotni kreditni pogodbi. Plačilo vsake posamezne obveznosti se torej zamakne za 12 mesecev. Primer: Če bi posamezna obveznost zapadla v plačilo 1. 8. 2023, bodo po odlogu zapadle na 1. 8. 2024. Lahko pa se kreditojemalec in banka sporazumno dogovorita za rok plačila obveznosti, ki je za kreditojemalca bolj ugoden.

Vlogo morajo upravičenci nasloviti na banko najkasneje do 31. decembra 2023, obrniti pa se morajo na svojo banko. Zakon sicer ne predpisuje obrazca vloge. Pri tem mora banka ostati v zakonskem okviru in glede na namen zakona kreditojemalcem ne sme postavljati nerazumnih zahtev.

Vir: Ministrstvo za finance

Plače S 1. julijem 2023 se podatke za obračun nadomestila plač lahko pridobi na portalu SPOT

S 1. julijem 2023 se je na portalu SPOT uvedel nov e-postopek, s katerim delodajalci, vpisani v Poslovni register Slovenije, od Finančne uprave Republike Slovenije pridobivajo podatke, ki so potrebni za obračun nadomestil plač med začasno zadržanostjo delavca od dela zaradi zdravstvenih razlogov. S tem se poenostavlja postopek pridobivanja podatkov za izračun osnove nadomestila plače.

Postopek se je uvedel na podlagi sedmega odstavka 19. člena Zakona o davčnem postopku, namenjen pa je delodajalcem, ki ob pripravi obračuna nadomestila plače za svoje novo zaposlene delavce ne razpolagajo s podatki o osnovi za to nadomestilo. Za obračun nadomestila plače se s strani Finančne uprave Republike Slovenije zagotavljajo podatki iz REK obrazcev (obračuni davčnih odtegljajev) in iz OPSV obrazcev (obračun prispevkov za socialno varnost). Upravičenost do prejema teh podatkov bo delodajalec izkazal z izbiro izdanega elektronskega bolniškega lista.

S 1. julijem 2023 je torej mogoče pridobiti podatke za obračun nadomestila v breme delodajalca in podatke za obračun nadomestila plače v breme ZZZS. V primerih obračunov nadomestila plače v breme ZZZS bo možno pridobiti podatke o osnovah od 1. januarja 2022 naprej, v primeru nadomestila plače v breme delodajalca pa od 1. marca 2023 naprej.

Med drugim bo z novim letom (1. januar 2024) mogoče pridobiti podatke na podlagi elektronskega potrdila o darovanju krvi, ki se bo lahko v letu 2024 prevzemalo preko sistema SPOT.

https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6162-scaled-e1592384012790-640x1053.jpg

Kako lahko pridem do podatkov?

Za nove uporabnike portala SPOT se informacije o pogojih za uporabo portala pridobijo neposredno na njihovi strani (Pogoji za uporabo e-postopkov in prijava v portal SPOT | SPOT (gov.si)).

Za že obstoječe uporabnike pa do novega postopka lahko dostopa zakoniti zastopnik podjetja oziroma poslovnega subjekta. V kolikor zakoniti zastopnik ne razpolaga s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali pa ne izvaja postopkov preverbe višine osnove, lahko dostop do postopka in drugih podatkov izbrani osebi dodeli s pooblastilom.

Vloga za ureditev pooblastila se uredit s pisnim obrazcem, od 1. julija 2023 pa je mogoče to storiti tudi elektronsko na portalu SPOT.

Kakšno vlogo ima tukaj računovodski servis?

Podjetje oziroma zakoniti zastopnik podjetja oziroma poslovnega subjekta lahko pooblasti računovodski servis za pridobivanje prej omenjenih podatkov. S tem se olajša delo podjetij, saj računovodski servis lahko neposredno pridobi podatke.

Vir: Državni portal za poslovne subjekte (SPOT)

Avtor: Luka Štruklec

Plače Izplačilo regresa za letni dopust se izteka

Najkasneje do 1. julija 2023 morajo delodajalci delavcem izplačati regres za letni dopust. Ta je določen najmanj v višini minimalne plače, ki v letošnjem letu znaša 1.203,36 EUR, ali pa najmanj v višini zavezujoče kolektivne pogodbe. Regres delodajalec lahko izplača v enem ali več delih, pri tem pa mora upoštevati izplačilo zadnjega dela regresa najkasneje do 1. julija 2023.

V kolikor delavcu pripada sorazmerni del letnega dopusta zaradi krajšega obdobja zaposlitve pri delodajalcu, mu pripada sorazmerni del regresa. Prav tako nižji regres za letni dopust pripada zaposlenim, ki imajo z delodajalcem sklenjeno pogodbo za krajši delovni čas. Izjema je primer sklenitve pogodbe za krajši čas iz 67. člena Zakona o delovnih razmerjih, kamor uvrščamo starševstvo, invalidnost in podobno.

Delodajalec lahko izplača regres najkasneje do 1. novembra, če sta izpolnjena dva pogoja:

  • Delodajalec je nelikviden
  • Za primer nelikvidnosti je v zavezujoči kolektivni pogodbi določen kasnejši rok izplačila regresa

Regres za letni dopust se do višine 100% povprečne plače zaposlenih v Sloveniji NE všteva v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja, zato je do navedenega zneska neobdavčen. Med drugim se do navedene višine ne plačajo prispevki za socialno varnost.

https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6049-640x744.jpg

Neizplačilo regresa za letni dopust predstavlja prekršek, zaradi katerega lahko podjetje prejme globo. Delodajalec lahko prejme kazen od 3.000,00 EUR do 20.000,00 EUR. Delodajalcem, kot so pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki ali posameznice, ki samostojno opravljajo dejavnost, pa lahko prejmejo kazen v višini od 1.500,00 EUR do 8.000,00 EUR. Odgovorni osebi delodajalca pravne osebe ter odgovorni osebi v državnem organu ali lokalni skupnosti pa grozi kazen med 450,00 EUR do 2.000,00 EUR. Neizplačilo regresa za letni dopust lahko vpliva na prepoved zaposlovanja, samozaposlovanja in dela tujcev, omejitve sodelovanja v postopkih javnega naročanja ter omejitve pri ustanavljanju družb.

Vir: Inšpektorat Republike Slovenije za delo (www.gov.si)

Plače Obračun plač pri zunanjem podjetju

Plača predstavlja znesek denarja, ki ga delodajalec plača delavcu za opravljeno delo. Strošek plače za delodajalca predstavlja bruta (kosmata) plača in prispevki delodajalca, delavcu pa se od bruto plače odtegnejo zakonsko določene davke in prispevke, tako da delavcu na koncu ostane neto plača.

Delavcu je ena izmed prioritet zagotovo pravočasna in natančno obračunana plača. Vsekakor je zadovoljen, srečen in motiviran zaposleni cilj vsakega sodobnega delodajalca, zato je pravočasna in predvsem natančno izračunana plača vsekakor eden izmed korakov k dosegu tega cilja.

Zakaj je priporočljivo vpeljati sistem obračuna plač pri zunanjem podjetju? Našteli bomo več prednosti tako imenovanega »outsourcinga« obračuna plač:

  • Natančnost

Kot smo zapisali že v drugem odstavku, je zaposlenim pomembna natančno izračunana plača, ne glede na njihovo izobrazbo ali položaj v podjetju. V podjetjih zaradi povečane količine dela oddelki hitijo in posledično napravijo številne napake, kar pa vodi v nezadovoljstvo zaposlenih. Največji problem pa se pojavi, ko so podjetja prepričana, da imajo z internim obračunom plače boljši nadzor.

V našem računovodskem podjetju smo že večkrat dokazali, da imamo zunanji izvajalci bistveno večji nadzor in kontrolo, kar vodi v manjše število napak. Hkrati tudi z izkušnjami in znanjem zunanji izvajalec poskrbi za kvaliteten proces obračuna plače.

  • Pravočasnost

Zaradi povečanega obsega dela znotraj podjetja se procesi večinoma podaljšujejo, tako pa pri oddelku za obračun plač lahko pride tudi do zamujanja in posledično napak. Z zunanjim izvajalcem se podjetje lahko reši skrbi pravočasnosti, saj s podpisom pogodbe in dogovorom preprečimo morebitno zamujanje obračuna plač, oziroma nasprotno, z zunanjim izvajalcem dosežemo pravočasnost obračuna plač.

https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6138-scaled-e1592384250576-640x1053.jpg
  • Znanje

V podjetjih prihaja do problema ohranjanja znanja na področju obračuna plač. Dandanes se zakonodaja spreminja pogosto. Zaposleni so tako podvrženi spremembam pri razvoju znanj in hkrati tudi izkušenj. Razvoj in vzdrževanje znanja zaposlenih podjetju lahko med drugim predstavlja tudi kar visok strošek. Na nasprotni strani pa se zunanji izvajalec z različnimi zahtevami sreča večkrat in je na določene spremembe in novosti pripravljen. Običajno ima zunanji izvajalec dovolj znanja, da lahko svetuje in rešuje probleme kvalitetno ter pod precej nižjimi stroški kot bi to stalo podjetje samo.

  • Podatki in zakonodaja

Pri obračunu plač se prevrti število osebnih podatkov zaposlenih, zato so vodje/direktorji mnogokrat občutljivi na te podatke in jih želijo zadržati znotraj podjetja. Hkrati tudi zaposleni ne želijo, da vsak posameznik izven podjetja ve vse o njegovi plači. Nasprotno pa je vse več posameznikov, ki svoje informacije širijo po različnih socialnih omrežjih. Ne glede na vse, je potrebno pri zunanjem izvajalcu potrebno preveriti politiko varovanja podatkov. Izvajalec, ki vam lahko zagotovi neprekinjeno varovanje osebnih podatkov, je za vas vsekakor prava izbira.

Zakonodaja se spreminja neprestano in ima ogromen vpliv na proces obračuna plač. Znanje pri uporabi različnih programskih orodij za obračun plač ter samo znanje pri interpretaciji posameznih zakonov lahko predstavlja visok strošek pri celotnem procesu obračuna plač. Spreminjanje zakonodaje lahko podjetju predstavlja višji strošek, saj se morajo zaposleni nenehno izobraževati, medtem ko zunanjemu izvajalcu to predstavlja fiksni strošek.

Zakaj izbrati računovodski servis Arpa d.o.o., za obračun plač?

Lahko se pohvalimo z več kot 30-letno tradicijo opravljanja računovodskih storitev, kamor vključujemo tudi obračun plač. V tem času smo obračunali številne plače tako za majhna kot tudi velika podjetja. Na mesečni ravni obračunamo več tisoč plač, hkrati pa poskrbimo za natančnost, pravočasnost, strokovnost in zaupnost podatkov. V dogovorjenem času poskrbimo za izdajo plačilnih list, ki bodo pripravljene v skladu z najnovejšimi spremembami zakonodaje.

Zakoni in drugoVpis e-naslova gospodarskih družb v Poslovni register Slovenije

Dne 9.2.2021 je bila zadnja sprememba Zakona o gospodarskih družbah (novela ZGD-1K, objava Uradni list RS, št. 18/2021). Na podlagi spremembe zakona morajo družbe v predlogu za vpis ustanovitve navesti elektronski naslov družbe, ki se vpiše v Poslovni register Slovenije. Obstoječe družbe morajo to dolžnost opraviti najkasneje do 24.2.2022.

Ta sprememba in obveznost velja za kapitalske in osebne gospodarske družbe, ter za vsa gospodarska interesna združenja in podružnice tujih podjetij. Obveznost NE velja za samostojne podjetnike.

V primeru, da ima družba že vpisan elektronski naslov, naj preveri ali je le-ta ustrezen ali ga je potrebno spremeniti na enega izmed spodaj opisanih načinov. Med drugim vse družbe, ki že imajo vpisan elektronski naslov in so označile, da ne želijo da je to javni podatek, morajo javiti, da dovolijo javno objavo vpisanega elektronskega naslova oziroma je potrebna predložitev drugega elektronskega naslova za vpis. Elektronski naslov družbe je namreč javen podatek in bo javno objavljen na spletni strani AJPES-a, dostopen pa bo vsem uporabnikom podatkov Poslovnega registra Slovenije.

https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6149-320x490.jpg

Družbe, ki podatka o elektronskem naslovu še niste podale, to lahko storite na enega izmed naslednjih načinov, in sicer:

  • vložite Predlog za vpis spremembe samo v PRS na točki SPOT,
  • izpolnite in ročno ali elektronsko podpisan obrazec Predlog za vpis spremembe v PRS (objavljen je tukaj), po pošti ali elektronski pošti pošljete ali osebno dostavite na izpostavo AJPES,
  • na izpostavo AJPES dostavite ali pošljete vlogo (lahko v obliki dopisa, izpolnitev obrazca namreč ni obvezna), ki mora biti elektronsko ali ročno podpisana,
  • hkrati z vložitvijo predloga za vpis spremembe v sodni register, če hkrati spreminjate tudi druge podatke o družbi, ki ga vložite na točki SPOT ali pri notarju.

V primeru, da družbe določbe o vpisu elektronskega naslova v register ne spoštujejo, je predpisana globa, ki je določena v 685. členu Zakona o gospodarskih družbah.

Vir: Ajpes

Zakoni in drugoUveljavljanje posebne olajšave za vzdrževanje družinske člane (odmera dohodnine za leto 2021)

Na podlagi odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb s COVID-19 v upravnih zadevah, papirnatih vlog ne bo mogoče vložiti v vložišču finančnega urada in pri tem dobiti potrdila o oddaji, temveč le po pošti ali v predalnik pred vhodom v prostore finančnih uradov.

Rok za oddajo vlog za uveljavljanje posebne olajšave za vzdrževanje družinske člane za odmero dohodnine za leto 2021 je 7. 2. 2022. Če vlogo oddajate preko e-Davkov, lahko to opravite do 20. 2. 2022. Elektronski portal bo ostal odprt v času vnosa podatkov iz papirnatih vlog. Tako na mobilni aplikaciji e-Davki in na spletnem portalu je na voljo pred-izpolnjena vloga.

Zavezanci, ki med letom niste uveljavljali te olajšave, in vsi tisti, ki želite medletno uveljavljeno olajšavo spremeniti, morate vložiti omenjeno vlogo. Pri optimizaciji davčne obveznosti z vidika uveljavljanja posebne olajšave za vzdrževanje družinske člane, si lahko zavezanci pomagajo s programom za testni izračun dohodnine, ki je objavljen na portalu e-Davki.

https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6236-scaled-e1592383505411-1280x1360.jpg

Zakaj je dobro oddati vlogo preko e-Davkov?

  • Vračilo dohodnine nekaj dni prej, kot bi vračilo dobili sicer.
  • Uporabniki e-Davkov lahko uporabijo pred-izpolnjeni obrazec s podatki iz lanskega leta. S tem je oddaja enostavnejša, med drugim pa je večja verjetnost, da bo vloga oddana pravilno, saj so v obrazcu določene kontrole, ki preprečijo vnos napačno izpolnjenih podatkov.

Vir: računovodja.com, FURS

Zakoni in drugoSpremembe ZDDPO (Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb

Na dan 29.10.2021 se spremeni vsebina Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2S). Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Med drugim se ta zakon uporablja za davčna obdobja, ki se začnejo od vključno 1. januarja 2022.

Nekaj kratkih in bistvenih sprememb zakona objavljamo v našem članku. Na koncu tega članka pa objavljamo tudi povezavo do uradnega lista, kjer si lahko natančneje preberete celotne spremembe in dopolnitve zakona. Ko bo znana natančnejša razlaga zakona, bomo obrazložitev tudi objavili.

Bistvene spremembe in dopolnitve (kaj se spreminja):

  • Davčne oaze – davčni zavezanec bo moral poleg seznama držav s stopnjo obdavčitve nižjo od 12,5%, ki ga objavlja MF, spremljati tudi seznam EU z jurisdikcijami, ki niso pripravljene sodelovati v davčne namene.
  • Odpis terjatev – odpis terjatev je priznan kot odhodek za vse priznane terjatve, ki jih je zavezanec prijavil v postopku prisilne poravnave oziroma stečajnem postopku (prej na podlagi pravnomočnega sklepa sodišča o zaključenem stečajnem postopku ali pravnomočnega sklepa o potrditvi prisilne poravnave);
  • S spremembo bodo stroški reprezentance in nadzornega sveta davčno priznani v višini 60% (prej 50%);
  • Amortizacija – za pravico do uporabe sredstva, vzetega v najem, se za davčne namene uporabi najvišja letna amortizacijska stopnja, ki ustreza dobi pogodbenega najema sredstva (prej amortizacijski dobi sredstva);
  • Olajšava za zaposlovanje – se širi tudi na zaposlene v poklicih, za katerega na trgu primanjkuje delovne sile; olajšava v višini 45% plače velja za zaposlitev osebe mlajše od 29 in starejše od 55 let, za prvo zaposlitev osebe mlajše od 25 let pa se prizna olajšava v višini 55% plače te osebe.
  • Uvaja se nova olajšava za vlaganja v digitalni in zeleni prehod v višini 40% vlaganj (računalništvo v oblaku, umetna inteligenca in velepodatki, okoljsko prijazne tehnologije, energijsko učinkovitost stavb, itd …) … čakamo Pravilnik MF;
https://arpa.si/wp-content/uploads/2021/11/admin-ajax.png
  • Zvišuje se olajšava za izvajanje praktičnega dela v strokovnem izobraževanju do višine 80% povprečne mesečne plače zaposlenih v RS (prej 20%);
  • Olajšava za donacije:

– zvišuje se splošna olajšava iz 0,3% na 1% obdavčenega prihodka

– dodatna olajšava v višini 0,2% se širi z donacijami za športne namene,

– uvaja se olajšava v višini 3,8% obdavčenega prihodka za vlaganja v vrhunski šport

  • Rezervacije – oblikovanje rezervacij za pokojnine, jubilejne nagrade in odpravnine ob ukopojitvi se v obdobju 2022 – 2026 prizna kot odhodek v obračunanih zneskih (100%).

V Uradnem listu RS št. 172 z dne 29. 10. 2021 je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2S). Zakon se prične uporabljati za davčna obdobja, ki se začnejo od vključno 1. januarja 2022.

Viri: OZS, uradni list

Zakoni in drugoVpis elektronskega naslova v poslovni register

Po novem morajo družbe v predlogu za vpis ustanovitve navesti tudi elektronski naslov družbe, ki se vpiše v Poslovni register Slovenije. To namreč določa nova sprememba Zakona o gospodarskih družbah (novela ZGD-1K, objavljena v Uradnem listu RS, št. 18/2021, dne 9.2.2021).

Tudi že ustanovljene družbe morajo vpisati elektronski naslov v poslovni register. Rok za vpis je 1 leto od uveljavitve zakona, to je do 24.2.2022. V kolikor se elektronski naslov ne vpiše, je za gospodarsko družbo zagrožena globa.

V naslednji povezavi so navodila OZS, kako postopati v primeru, da elektronskega naslova še nimate vpisanega oz. javno objavljenega v poslovnem registru (Ajpes).

PO NOVEM MORAJO GOSPODARSKE DRUŽBE IMETI OBVEZEN VPIS EL. NASLOVA V POSLOVNEM REGISTRU – Obrtna zbornica Domžale (domzale-ooz.si)

Hitra povezava do obrazca: 03_Prijava_za_vpis_v_PRS_za_DPS.pdf (ajpes.si)

Vse družbe, ki že imate vpisan elektronski naslov, preverite ali je le-ta ustrezen in ga, če je to potrebno, spremenite na enega izmed spodaj opisanih načinov. Velja tudi v primeru, če že imate vpisan elektronski naslov, ta pa ni javno objavljen. V tem primeru morate sporočiti, da dovolite javno objavo vpisanega elektronskega naslova oziroma je potrebno predložiti drug elektronski naslov za vpis.

Elektronski naslov je javen podatek in bo tako tudi javno objavljen na spletni strani AJPES, poleg tega pa bo na voljo uporabnikom Poslovnega registra Slovenije. Če do roka datuma vpisa, ki je 24.02.22 ne boste vpisali elektronskega naslova v poslovni register, vas lahko doleti globa v višini:

  • od 15.000 do 45.000 eurov za veliko družbo
  • od 10.000 do 30.000 eurov za srednjo družbo
  • od 2.500 do 15.000 eurov za majhno družbo
  • od 1.000 do 6.000 eurov za mikro družbo
https://arpa.si/wp-content/uploads/2020/06/IMG_6138-scaled-e1592384250576-640x1053.jpg

POZOR: Ta obveznost velja za kapitalske in osebne gospodarske družbe ter tudi za gospodarska interesna združenja in podružnice tujih podjetij, ne velja pa za  samostojne podjetnike.

Kje lahko uredite vpis elektronskega naslova za svojo družbo?

Elektronski naslov lahko vpišete na več načinov:

  •  tako, da vložite Predlog za vpis spremembe samo v PRS na točki SPOT,
  •  tako, da izpolnjen in ročno ali elektronsko podpisan obrazec Predlog za vpis spremembe v PRS (obrazec lahko prenesete tukaj),  po pošti ali elektronski pošti pošlje ali osebno dostavite na katerokoli izpostavo AJPES,
  • tako, da na izpostavo AJPES dostavite ali pošljete vlogo s preprostim dopisom, ki je  elektronsko ali ročno podpisan,
  • tako, da ob urejanju sprememb drugih podatkov o družbi, hkrati tudi vpišete el. naslov družbe, ki ga vložite na točki SPOT ali pri notarju.

V kolikor bi potrebovali pomoč, nas kontaktirajte.

Vir: Ajpes

Arpa d.o.o.Poslovalnica
Stopite v stik
Za več si oglejte našaSocialna omrežja
Dokaz, da smo na pravi potiCertifikat bonitetne odličnosti
https://arpa.si/wp-content/uploads/2021/02/Certifikat-boniteta-2.png